lördag 12 maj 2007

Skattjakt

När man var liten var skattjakten efter på barnkalaset det roligaste som fanns. Idag var min skattjakt inte lika rolig. Jakten gick efter en picnickorg med innehåll. Ni vet en sådan där med tallrikar, gafflar, glas och allt vad man behöver i en fin korg med rutigt tyg. Sådana man ser ungefär varje dag under sommaren, utom idag. De finns INGENSTANS. Jag har varit på hela Väla, Maxi, bensinmackar, Biltema, Duka, Cervera. You name it, I'v been there. Ingen har något sådant här,fast man alltid ser det. Det enda som fanns var ryggsäckar med bestick och grejor,men då fanns ingen plats för maten eller en filt, så då får man ha två väskor. Det var lite för opraktiskt för min del. Vad trist. Vet någon var jag kan hitta en är det bara att skrika till. Nu ska jag sätta mig i soffan och slappa och sura över att det aldrig finns det man letar efter och att det aldrig går något bra på TV när man är ledig och kan vara uppe hela natten. På vardagar är det roliga serier och program ända in på småtimmarna, men pågodiset helgen? Icke! Tur jag inte är så arg av mig utan är en postiv människa. Så nu är surandet över för min del. Jag är bara glad över att min lokal till dansuppvisningen nästa lördag var mycker finare än jag väntat mig. Men nu börjar jag bli nervös. Det ska bli spännande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Rutiga picknickkorgar är ju faktiskt jättefint!!! Men konstigt att det inte finns några :P