onsdag 30 maj 2007

Bal på slottet

Imorgon äger studentbalen i Helsingborg rum på Sofiero slott. Jag känner mig som Askungen idag och vill också gå på bal på slottet. När jag tog studenten hamnade vi på ett skitställe i Malmö, närmare bestämt mässhallen. Alltså en gammal industri. Det var inte dekorerat, där var ingen dansgolv, vi fick inte maten serverad, vi fick hämta den själv. Ja, ni läste rätt. HÄMTA maten SJÄLV. För 900 spänn. Skitbal. Hoppas någon i balkommitén från mitt studentår läser detta och skäms!
Skulle jag gått på bal i år hade jag för det första inte gått till frisören jag gick till förra gången jag skulle till bal, det enda jag var nöjd med efter min studentbal var klänningen, frisyren efter att jag gjort om den och de fina foto som fotograf Björn Månsson tog. Helt underbara. Både mina balfoton och i mina studentkläder.
Om jag skulle på bal imorgon hade jag nog dragit på mig denna lilla läckerbit.


1 kommentar:

Anonym sa...

Du skulle tagit studenten och fått en underbar studentbal på Sofiero. även detta år är jag med och succén från förra året ser ut att upprepas. Kom upp till Sofiero och se alla de fina studenterna - eller varför inte på Knutpunkten mellan 16 och 18?