söndag 6 maj 2007

Guldkväll

Idag säkrades guldet för Manchester United. Lyckan är total. Eller inte riktigt total. Total blir en när HIF tagit SM-guld. Men det får man inte prata om för Stuart Baxter. Man ska ta en match i taget. I alla fall om man spelar i HIF, men det gör inte jag. Tur det för då hade det verkligen inte blivit något guld i år. Det var en skön vinst mot AIK igår med tre välbehövda poäng på vägen mot toppen.
Det är synd bara allt detta med fotbollsvåldet. Eller inte fotbollsvåldet,för egentligen struntar de som slåss och håller på i fotbollen. Det enda de vill är att slåss och förstöra. Jag gillar varken ordet "fotbollsvåld" eller "supporterslagsmål". De som slåss är inga supporters. De är snarare motsatsen eftersom de bara förstör föt laget, för polisen och för övriga riktiga fotbollsupportrar.
Nej, usch! Bort med er och låt oss andra njuta av fotbollen och glädjen. Det ska jag göra idag med guldskimmer i kanten.

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi min sambo älskar man utd över det mesta...en helg helg kan bli förstörd om de förlorar..

och jag har varit arsenal-fan sen 1994...men nånstans inuti mig har jag sympatier för man utd bara för att jag inte vill se sambon ledsen...

å så avgudar jag alan smith...haha