onsdag 28 maj 2008

Vad händer och fötter?

Det händer inget roligt som jag kan skriva om. Bara att Rice har landat i Sverige och att Helsingörs färjan körde rakt in i kajen för femtioelfte gången och den tjatiga vårdstrejken med en massa sura sjuksystrar på bilderna. Ni kanske inte vet att jag inte gillar strejker. När jag gick på Nicolaiskolan så skulle den flytta. Då bestämde sig eleverna för att strejka (moget) men icke jag. Jag gick ensam i skolan och alla lärarna var jättesura. Men det struntade jag i. Nicolaiskolan gjorde inget bra för mig mer än ett ämne och den läraren var inte kvar så inte tänkte jag göra något för dem. Dessutom önskar jag att jag fått spendera mina år på det nya Nicolai istället för att gå en musiklinje på en skola med en scen på ungefär 3 kvadrat och med replokaler utan vantilation. Så vad strejkade man för egentligen? Ledigt från skolan? Inte för att en skolstrejk kan jämföras med en stor strejk i "verkliga" livet men i alla fall. Inte min grej det där med fack och sånt. Nej tack. Jaha. Det blev lite att skriva om ändå. Men lite trist blev det. Kan det inte hända något kul som jag kan skriva om? Kom igen nu världen. Sätt fart!

Inga kommentarer: