söndag 11 maj 2008

Hej å hå på Tjångavallen

Nu är jag hemma. Megasolbränd efter 3 timmar mitt i solen på Vångavallen. Sen läste jag detta. Och ja. Tråkigt. Onödigt. Tråkigt att Razak ska vara så sur också. Dålig stil tycker jag. Man får väl tåla att bli utbytt ibland. Han har ju inte direkt spelat som någon större spelare i år. Många mål har han inte heller gjort så jag vet inte vad hans problem är. Storhetsvansinne? Jaja. Han får väl sura om han vill vi har många pigga spelare som vill spela och Rasmus Jönsson gjorde hur bra som helst ifrån sig den stunden han spelade idag. I övrigt hade HIF mycket tur idag. Det läckte för mycket i mittfältet. Chansa var inte någon höjdare idag och Makondele jobbar alldeles för dåligt defensivt. Men som tur var kom en kanske lite billig straff till HIF och matchen var i stort sett död. Nästa match vill jag se Marcus Bergholtz från start. Och jag hoppas, hoppas, hoppas att Granqvist får stanna längre. Lantz gjorde ett jättejobb idag, liksom Henke som alltid. Danne gjorde också en ok match men första målet var han inte med på. Plockboll som knappt hade styrfart. Men det gör inget! Sen tog ju Manchester United guldet idag också! Hurra! Det är en glad, nöjd, solbränd Juliana som sitter i soffan denna söndagkväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Något emot Helsingborgs supportrar?


Mvh En aktiv supporter.

juliana.persson sa...

Nej, mot folk som slår sönder saker.

MVH ännu en aktiv supporter

Anonym sa...

Att slå sönder en ruta var faktiskt onödigt, men det var också allt som hände. I övrigt var det bara trevlig stämning, trots att bussen fick stanna hela tiden pga problem som inte orsakats av resenärerna.
Vid ett av stoppen invaderades för övrigt en trädgård med pool, vilket faktiskt var väldigt uppskattat av de som ägde stället. Poliserna lär ha blivit hyffsat förbluffade när de kom dit och förväntade sig en aggressiv atmosfär, men alla bara var vänner och hade roligt.