fredag 23 oktober 2009

Skådespelare och sångare är inte samma sak

Nu har sett Tiggarens Opera som visst var underhållande men inte speciellt bra om man kan uttrycka sig så. Jag tycker alltid att det blir lite fel när det blir mellanting mellan komedi och jätteseriös teater. Antingen ska det vara Shakespeare eller så ska det vara Stefan&Krister. Inget flummigt mellanting. Ungefär som jag känner för modern balett. Antingen klassiskt eller något helt annat. Så det var inget jag gillade direkt.
Sen är det ingen höjdare när skådespelare ska sjunga så mycket och man ska sitta och höra smygfalsk sång i två timmar. Även där tycket jag det är en gräns. Antingen har man teater eller så har man musikal.
Men visst är det underhållande och roligt i sina stunder. Men inte min grej och ingen vidare sång.

Inga kommentarer: