tisdag 20 oktober 2009

En dag av sorg men även tacksamhet


Henke Larsson slutar med fotbollen efter denna säsongens slut. Det var nästan så man visste det men man har såklart försköt förtränga det. När Sverige inte gick till VM så blev det ännu lite klarare och när hans knäskada gjorde sig påmind igen var jag ännu lite säkrare. Men de tankarna puttade man bort längst in för hoppet om ännu en säsong fanns kvar.
Men nu är det bestämt. Legenden spelar sin sista match på Olympia den 28 oktober och jag hoppas han kommer tackas av ordentligt. Sin sista match spelar han den 1a november mot Elfsborg.

Henrik är en av de största genom tiderna med sin enorma förmåga att läsa spel och skapa ytor både åt sig själv och andra och han har alltid kämpat för att bli bättre och bättre. Han är även en så otroligt sportslig spelare som hela tiden haft fötterna på jorden.

Han har gett HIF och fotbollen så mycket och jag är evigt tacksam att jag fick uppleva Henke och ha honom för alltid i mitt minne. Från rastaflätor till äldsta utespelaren i landslaget.

HENKE ÄR EN LEGEND!

Tack Henke för allt du gjort!

Inga kommentarer: