tisdag 21 juli 2009

Födelsedag!!!


Nu är det min födelsedag som har inletts med att baka muffins, två tårtor och en sats kakor som ska in i ugnen när tårtorna är klara. Men det har ändå gått snabbare än väntat.
Tisdagen var fullspäckad till bredden. Vi åkte till barnmorskan direkt imorse för jag skulle förnya mitt recept och efter det var vi och åt, hälsade på en kompis på jobb, åkte till Väla och fikade och shoppade lite, sen åkte vi hem. Fast precis när vi kommit hem så bestämde vi oss för att åka till Västersjön och fiska så vi blev inte hemma länge. Vi köpte fiskekort, några drag och åkte och hämtade brorsan. Brorsan som senare skulle stå för dagens enda napp. En gädda på 1,4 kg. En riktig baddare minsann. Jag tror det var Morfar som hjälpa oss lite där uppifrån. Han var nämligen en riktig fena på att fiska gädda. Så tack för hjälpen Morfar!
När vi fiskat färdigt så käkade vi lite, körde hem Julius och nu bakar jag för fullt.
Nu ska jag smörja in mig för det bränner i ansiktet av blåsten ute på sjön och sen ska jag fira födelsedagen med ett glas iskall cola och lite tv.

Inga kommentarer: