fredag 24 juli 2009

Det värsta av det värsta

Det var en riktig skitmatch idag, rent ut sagt. Jag har aldrig sett HIF spela så fullkomligt uselt som de gjorde idag under ordinarie tid. I förlängningen var det som ett helt annat lag.
Domarinsatsen kan ha varit en av de sämsta jag sett men det värsta var ändå Zestafonis maskningar. De maskade ju något så sjukt mycket. De sölade med inkast och frisparkar och insparkar, låtsades vara skadade tills båren kom in, fumlade runt med allt, snodde bollen vid HIFs inkast och sprang iväg med. Det var verkligen helt sjukt! Det enda som de dessutom fick för denna enorma maskning var ett enda mesigt gult kort. Helt galet!
Men HIF gick vidare efter ett mål på den absolut sista chansen i andra halvlek och ett mål av Sundin. Och ni minns väl alla vad jag sa om Sundin första gången jag såg honom? HIF borde anställa mig som talangscout.
Sen var det Henkes genialsika fotbollssinne som räddade HIF idag också. Även om Henke var ganska så osynlig resten av matchen.

Men nu har nog hjärtat och nerverna återgått till sitt normala stadie efter matchen så nu blir det godnatt!

Inga kommentarer: