torsdag 25 december 2008

Juldagen

Årets segaste och tristaste dag. Men lite mysig också. Vi sov hos mina föräldrar och åt julmat till frukost/lunch. Gott i gott gott.

Gårdagen var jättemysig och jag fick många fina klappar. Bland det bästa var en klocka som jag fick av min bror. Jag gillar inte att ha klocka men denna är helt perfekt och jag lär ha den på alltid. Men jag fick en massa annat fint också. Presentkort, kläder, pyjamas, smink och parfym, hörlurar, nu datormus, virkade dukar som min gammelmormor gjort och snygga kläder till nyår med matchande glitter eyeliner och massa annat. Massa fina saker. Daniel fick hörlurar till sin Iphone av mig. Prylgalning som han är så blev han jätteglad.

Det var kul att min moster och hennes familj var med i år och firade jul också. Fast att det blev hundslagsmål när jag var ute och gick med deras hund. En lös hund som hade rymt kom och attackerade men hunden jag gick med var den som lyckades bita sig fast och en terrier släpper inte i första taget så jag fick kämpa en stund med att försöka bända upp hans käkar. Det gick till slut och som tur var blev ingen av hundarna skadade. Jag fick västa adrenalinruschen så jag hade nog kunnat lyfta en bil. Jag har fått två hundbett i handen som jag inte ens kände igår så jag var nog ganska så hypad när det hände. Men inget har gått igenom, det är bara ett litet blåmärke och lite ömt. Det var inte så stora hundar. Men nu har man varit med om det också.

Allt som allt var det en väldigt mysig julafton. Hoppas ni också haft en fin jul!

Inga kommentarer: