måndag 11 augusti 2008

Vilket tjat

Så trött jag är på allt väder tjafs. Folk har inte gjort något annat än att klaga på denna sommaren. Var tror ni att ni bor? På Mallorca? På Hawaii? VI BOR I SVERIGE!! De är inte 30 grader och solsken varje dag hela sommaren. Det är en del regn och temperatur runt 20 grader. Så går det till här i Sverige. Bara för att en sommar för några år sedan var tropisk hela sommaren så kommer inte alla somrar i Sverige vara det. Så istället för att klaga ska ni kanske ta vara på det som är nu. Igår var jag och mamma ute och promenerade och plockade svamp i regnet. Men det var ett skönt regn. Varmt regn. Sommarregn. SVENSKT sommarregn. Kvällen innan det var vi och badade fast det var lite blåsigt. Jag är mer än nöjd med denna sommaren. Jag har en snygg bränna och vi har varit ute många fina kvällar. Men kanske också för att jag tagitvara på det istället för att gnälla hela tiden. Och nu ska det tydligen vara höst. Konstigt för utanför mitt fönster är det sol och 25 grader!
Svenska sommaren är som den är och passar det inte så finns det bostäder på Mallorca som man kan flytta till. Men då får ni väl gnälla över hur varmt det är hela tiden!

Inga kommentarer: