tisdag 5 augusti 2008

Nu är den min

Letandet är över. Klänningen till bröllopet är inköpt. På 70% rea dessutom. Trevligt värre. Jag har provat och letat över hela i Dublin utan att hitta och när jag äntligen hittade den så fanns där två jag ville ha men det var ganska lätt att bestämma att det blev den det blev. En med svart botten och lila, orange och vitt mönster. Snygg som sören. Så nu letas det skor. Jag har hittat ett par som är sådär men hittar jag inga andra så blir det de. Men vi får se. Imorgon ska vi åka tursitbusstur. Min syster vill göra det. Trots att hon bott här. Hon vill veta vad alla byggnader som hon känner till heter eller nåt. Men det kan nog bli kul. Idag har vi knatat runt lite och sen träffade vi min syster kompis man och deras son så gick vi och åt. Det var trevligt. Kul att se lilla Peter också. Et år sedan vi sågs sist. Nu ska jag äta salt och vinäger chips och dricka Fanta citron. De vet vad folk gillar här på Irland.

Inga kommentarer: