lördag 23 augusti 2008

I Heart NY

Så heter ett av mina favorit avsnitt i Sex and the city. Avsnittet där det börjar bli hös i New York och som inleds med att Carrie måste ta en extra filt och sedan ringer hon BIG och gör ett besök hos honom då hon får reda på att han ska flytta. Så kommer en av mina favoritscener som jag visade för ett par dagar sedan. Ett underbart avsnitt helt enkelt. Men det jag ville komma till var hösten. Jag brukade avsky hösten. Sommaren var slut och allt roligt var slut. Man kan inte bada mer (min favoritsysselsättning), man kan inte bli solbränd, man kan inte sitta ute och äta (grilla kan man!) och det blir så mörkt. Men detta avsnittet har fått mig att gilla hösten mer och mer. Tända ljus, dagar med klar luft och lagom temperatur, te i soffan, jobbet drar igång, och man får ha fina höstkläder och det är härligt. Ikväll när jag gick till affären så regnade det men det var så skönt regn så man märkte inte det. Luften var så skön och det var mörkt. Jag kom att tänka på ett minne från när jag var i 7-8 års åldern och gick på sytmisk sportgymnastik. Jag och mamma var själva hemma en kväll. Det var fredag efter gympaträningen och vi gick till affären och köpte något att äta som bara hon och jag bestämde. Det var typ något asiatiskt med ris och sånt i en påse, djupfryst. Då var det samma väder. Så nu blev jag påmind om det. Tänk att det är 15 år sedan. Det visar att det är små saker man minns. Stunder när ens föräldrar gör något med en och bara finns där. Inte dyra presenter man fått. Utan bara kvalitetstid med sin mamma, eller pappa.
Nu ska jag tända lite ljus och mysa lite framför tvn i höstkvällen.

Inga kommentarer: