måndag 9 juni 2008

Tävling, tävling

Jag brukar inte vara med i tävlingar så ofta men eftersom Anna hade en som handlade om Sex and The City så kunde jag inte låta bli. Jag har ju en liten obsession på SATC. Det man skulle skriva om var följande.

Min favoritscen
Mitt favoritcitat
Min önskeoutfit från serien
Vem som är min favoritkaraktär och varför


Det var lätt att svara på kan jag tala om.

Min favoritscen är när Mr.Big kommer till cafét och frågar de andra tjejerna om han ska åka till Paris och hämta Carrie och Miranda efter en stund svarar "Go get our girl" Jag får rysningar varje gång.

Mitt favoritcitat är det här som Carrie säger:

“Maybe some women aren't meant to be tamed. Maybe they just need to run free til they find someone just as wild to run with them.”

Min önskeoutfit är Carries härliga vinteroutfit i Paris. Kappan, mössan, vantarna, väskan, skorna. Lovely! Bild finnes en bit ner.

Min favoritkaraktär är det som var svårast att svara på. Jag gillar alla. Jag tycker att man känner igen sig i alla i vissa saker. Men måste jag välja tror jag att det blir Miranda. Varför jag gillar henne bäst är nog helt enkel att hon är vanlig. Precis som alla andra. Heta grannen ringer på när hon var vattenkoppor, hon har skinnyjeans i garderoben och äter chokladkaka ur papperskorgen och är allmänt härlig bara!

Inga kommentarer: