fredag 6 juni 2008

Suck..

Jag var nästan 20 år när jag drack sprit första gången. Jag har aldrig varit speciellt full. Lite berusad men aldrig full. Igår blev jag påmind om varför. Jag tog nämligen bussen från Rydebäck hem till stan på kvällen. Överfull buss, överfulla ungdomar. Vin direkt ur bag in boxen så fulla så de nästan somnade, ramlade, tafsade på tjejer som gick förbi och skulle försöka komma av, studentskrikamsor hade bytts ut till fitta och sug min kuk och allt möjligt. Sen gick jag av bussen och fick på 10 minuter i väntan på min andra buss se slagsmål, raglande ungdomar och folk som skulle ge sig på vakterna som försökte sära på de som slogs. De hade en sko på sig och kläderna var trasiga och maten de åt hamnade mer utanför än i munnen. Det var därför jag inte drack. Jag ville inte bli sån. Men nu när jag är gammal och förståndig vet jag att jag kan dricka utan att bli sån. Det finns nämligen en gräns. Det spelar ingen roll om man tar studenten eller bara ska ut och festa det finns ingen anledning att dricka så man blir en idiot. Jag blev skrämd av hur många betedde sig igår. Usch..

Inga kommentarer: