söndag 29 juni 2008

Det är farligt att diska

Jag har nu, efter upprepade undersökning kommit fram till att det är farligt att diska. För ett par år sedan innan vi hade diskmaskin så hade jag handen inne i ett glas som jag diskade. Glaset sprängdes då vilket resulterade i att jag högg tummen in i sprickan efter skärvan som gick av. Så jag fläkte upp en stor skinnbit och var tvungen att sy. Jag har fortfarande ett jättesnyggt är på tummen och en skum knöl utan känsel men som ändå gör ont på något vis. Efter det skaffade vi diskmaskin. Idag skulle jag diska lite större saker som inte fick plats i maskinen och då ramlar diskmedelsflaskan (nyinköpt och full) rakt på min andra tumme, fast på nageln. Så nageln bröts hur långt ner som helst och blödde som sören. Så nu ska jag sluta diska!

Inga kommentarer: