måndag 10 november 2008

Jag blir så matt

Jag älskar fotboll mer än något annat. Fotboll är en stor del av mitt liv och mitt största intresse. Jag stödjer mitt lag i alla väder och går på alla matcher. Men lika tråkigt är det varje gång. Mitt i glädjen ska allt förstöras. Fast egentligen ska jag väl inte blanda ihop det med fotboll, för det har inget med fotboll att göra. Dagens match gällde inget speciellt gällande placering. Under matchen kom inga konstiga domslut eller annat som man kan ha blivit förbannad över (inte för att det är en ursäkt, men ändå) Matchen spelades lugnt och fint. En match mellan två lag som spelar bra fotboll. Men redan klockan 12 när vi var på fika i stan kryllade det av poliser och det var massa stök överallt. Alltså 3 timmar innan matchen hade man orken att hålla på att bråka. Och inte var det slut där. Bengaliska eldar, grov misshandel och så många pikétbussar som jag aldrig förr skådat. Pikétbussar, poliser, hundar och hästar. Allt som kostar stora skattepengar och som bara behöver vara där för att några ouppfostrade skitskallar inte kan bete sig som folk. Sen åker de in i finkan 10 minuter och är ute igen till nästa match och ställer till med samma skit. Och kom inte och säg att ni gör det föt fotbollen skull för det har inte ett dyft med sport att göra. Om man nu älskar ett lag så mycket, varför förstöra för dem? Ge dem böter för eldarna och ställa till med bråk som förstör en härlig fotbollsdag för andra. Vad lönar det sig? Nej, fy tusan vad glad jag är för den nya huliganlagen! Ni som beter er så borde aldrig få komma i närheten av en fotbollsmatch igen och jag tycker man kan lägga till ytterligare i lagen. Ännu hårdare ska det vara. Ta England som exempel där huliganerna får gå och anmäla sig på polisstationen vid varje match för att de ska se att man inte är ute och ställer till det. Nu får det faktiskt vara stopp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Agree!

Larödbo

Anonym sa...

Du är ju för fan en brud, du vet ingenting om fotboll!

juliana.persson sa...

HAHHAHAHA det var kuL!