onsdag 5 november 2008

Det börjar bli tjatigt

I hälften av alla bloggar jag läst idag har folk skrivit om att Obama vann och jippi och vad kul och så bra. Jag gissar att nästan ingen vet vad valet i USA handlar om eller vad Obama eller McCain står för. Det känns lite som om att alla tycker att Obama skulle vinna för han verkar snäll och för att det är historiskt att han är den första svarta presidenten. Eller så är det för att Aftonbladet håller på honom. Och McCain gillar ingen för han är republikan och Bush är republikan och Bush han är elak, det stod också på Aftobladet.
Jag har läst på lite om valet för att få reda på mer om vad de två kandidaterna står för och i vissa saker håller jag med McCain och i vissa saker håller jag med Obama men jag kan inte säga att jag höll på någon av dem. Jag bor inte i USA, jag vet inte hur deras land fungerar till fullt och anser mig därför inte kunna veta så mycket om deras politik så därför tycker jag detta med att Obama ska vara så undebar har spårat ur totalt. Helt plötsligt bryr sig alla om USAs politik men det är nästan ingen som vet något om den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, gå då INTE in på aftonbladet som du så flitigt läser :-P
Puss babe!