måndag 10 november 2008

En bra förebild


Jag har inte någon förebild direkt, någon som jag ser upp till. Visst beundrar man vissa människor och inspirerad men inte någon jag kan säga på rak arm. Men någon som jag tycker är så duktig och som jag ser upp till kom jag på nu när jag sitter och kollar TV. Jo Frost som är nanny i Supernanny är helt underbar. I alla fall när det kommer till barnuppfostran. Hur hon är annars vet jag inte med för hennes kunskaper med barn beundrar jag henne verkligen. Hon är bestämd och visar vem som är vuxen, men inte en enda gång skriker eller skäller hon. Precis så som jag också vill ha det. Jag skriker eller skäller aldrig på eleverna på dansskolan. Man kan ändra tonläge och göra sig förtådd att man menar allvar utan skrik. Så härligt att se, och hon är så vacker också.

Inga kommentarer: