fredag 29 januari 2010

Hade du ingripit om någon slagit sitt barn?

Jag läser idag om Maria som ingrep när en man misshandlade sin fyraårige son på tunnelbanan. Han slog och sparkade barnet upprepade gånger. Ett litet försvarslöst barn! Vagnen ska ha varit fullsatt och då undrar jag hur det kan komma sig att bara en person ingrep? Hade jag sett någon slå sitt eller någon annans barn på det viset hade jag säkerligen fått flipp och blivit galen. Jag skull ALDRIG kunna titta åt andra hållet om något sådant utspelade sig framför mina ögon.
Maria är beundransvärd och likaså en annan man på tunnelbanestationen som sedan ingrep när mannen gav sig på Maria istället.
Mannen straff? 4 månader i fängelse och 12 000 kronor i skadestånd till sin son. Vad fan är det här för land?

1 kommentar:

Anonym sa...

Sverige! Landet där du tänker på dig själv i första hand i alla situationer. De som råkar illa ut har bara sig själv att skylla, dem hade kunnat undvika detta om de bara velat.