torsdag 21 januari 2010

Ett litet recept

Jag är en hajjare på att laga mat och baka. Jag brukar inte skriva recept så ofta här. Mest beror det på att jag alltid bara höftar till allt så jag vet inte hur jag gjort. MEN denna gången måste jag dela med mig för det blev så ofantligt gott och det var så galet enkelt och snabbt så jag bara måste skriva ner det. Både för er skull och för att jag ska komma ihåg det. Så. Here it is!


Skiva ca 400g falukorv i ganska tunna skivor och dela skivorna på mitten.
Sprid ut skivorna i en ugnsfast form.

Hacka 1-2 tomater i ganska små bitar och strö över korven.

Blanda en burk tacosås (valfri styrka) med ca 2 dl valfri grädde och häll över korven och tomaterna.

Strö på riven ost och sätt in i ugnen på 200 grader i 15-20 minuter tills osten börjar bli gyllenbrun och det bubblar i såsen.

Jag serverade med potatismos men den funkar säkert med både ris och pasta. Man kan nog byta ut korven mot kycklingfilé också om man vill.

Receptet räcker till ca 3 portioner.

Riktigt gott och enkelt när man inte orkar spendera så mycket tid vid spisen.

Inga kommentarer: