onsdag 29 april 2009

JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD!!

Jag slog på tvåan precis och ser att det är en dansföreställning.

Body Remix. Dansföreställning från 2007. Kompani Marie Chouinard från Kanada utforskar kroppens frihet och begränsingar till Bachs musik, närmare bestämt Goldbergvariationerna. Ibland närmar man sig provokationens gränser, för här spelar hjälpmedel för rörelsehindrade en stor roll: Dansarna använder stundom både proteser och kryckor.

VAD FAN ÄR DETTAAA?????

De ålar sig med kryckor och mikrofoner i munnen. DE SKÄNDAR FAN DANSEN. Vad håller de på med?? Nästan nakna är de dessutom och knallar omkring i en tåspetssko och står och juckar på ett skateboard. Skulle detta vara konst??? Det är snarare det sjukaste skitet jag sett i hela mitt liv!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilken adress har den treatern med kryckorna,,,, skulle vilja kolla en gång till,,helt sjukt ju. Man kan ju bara skratta åt de :)

vänligen blomma

Anonym sa...

Tycker det är komiskt att hela din sida är rosa. Med kombination med att du säger att denna dans är fruktansvärd gör det att jag kan se hela din person mycket klart. Tycker det är obehagligt att en sådan som du ska lära ut dans då dans handlar om att utforska det innersta och mest brutala. En koreografi som denna tycker jag är dans i dess mest fulländade form, vackert, brutalt och ärligt. Är inte konst till för provokation?
Jag kan tillägga att jag inte har någon som helst utbildning i dans, men det är något som jag som 19 idag ångrar då jag finner det otroligt vackert och tillfredsställande. Detta verk är något av det vackraste jag sett.

Mvh Pontus.