tisdag 7 april 2009

Det bästa som någonsin sålts på Olympia

Igår innan matchen gick det runt massor med ungdomar och sålde små pins. Jag blev nyfiken och tänkte köpa en. Det visade sig att det skulle bli fler. Pinen som de sålde var formad som ett peacetecken med HIF inbundet i det hela. Men det bästa var inte utseendet utan vad det står för. Pinen såldes för en fredlig supporterkultur. Pengarna går bland annat till de fredliga supportergrupperna till exempel Kärnan och Raggeline. En del av pengarna går även till Thifo så det kan ordna flaggor, konfetti och annat tifo till både hemma och bortamatcher. Pinen kommer jag bära med stoltet för jag älskar HIF och jag älskar att gå på fotboll och höra hela arenan sjunga och applådera men jag vill inte känna mig rädd för att jag bär en HIFhalsduk eller HIFtröja på väg till matchen. Så nästa gång du går på match, visa vad du står för och köp en pin du också!


Pinen säljs i samband med HIFs matcher och kostar 20:-

1 kommentar:

Ann sa...

Håller med dig till hundra procent. jag ska också köpa en pin så fort jag kan och sätta på jackan. INGET kan vara viktigare !