onsdag 8 oktober 2008

Jag tror inte att det finns elaka barn

Idag på jobbet blev jag så överraskad av mina tjejer i en grupp. Det kom en ny tjej idag, i 7 års åldern. Efter en stunds dansande blev hon nog lite rädd, hon tyckte det var lite svårt och så var hon väl lite nervös såklart, så hon började gråta. Och som ni vet, när man börjat kan man inte sluta. Jag fick i alla falla sitta och trösta henne och förklara att det inte gör något om man gör lite fel och om man inte kan allt första gången, och sa till henne att hon var duktigt och pratade med henne så hon skulle glömma gråten liten. Under tiden dansade övriga tjejer jättefint och skötte sig jättebra för att jag skulle kunna trösta henne. När hon efter en stund lugnat sig och dansade igen så var alla tjejerna så snälla mot henne. De sa att hon hade fin dansdräkt och att hon dansade fint och hon fick gå före dem i kön och sånt. Så snälla de var! Det var så att man blev rörd. Gullungar!

Inga kommentarer: