torsdag 11 september 2008

Dagar man aldrig glömmer..

Det finns vissa dagar då något stort händer. Dagar man alltid kommer ihåg exakt vad man gjorde. För mig är 11e september en sådan dag. Jag gick i 9a och var 15 år. Jag hade nyss kommit hem från skolan och satte mig direkt framför tvn. Det första jag slog på verkade vara någon sorts actionfilm med någon byggnad som brann, så jag slog över. På nästa kanal var det samma film, och på nästa. Då förstod jag att det var nog ingen film. Detta var på riktigt. Jag kallade på mamma och precis när jag sa: "Mamma! Kom de har flugit in med ett flygplan i World Trade Center och nu kommer det ett till!!" Precis så kom det andra flygplanet och crashade in i byggnaden. Sen satt jag nog framför tvn och tittade resten av dagen. När tornen rasade, alla diskussioner och vad som hänt, terrorister och allt möjligt. Min dåvarande pojkvän skrämdeupp mig med att det skulle bli tredje världskriget nu. Han var helt säker på det, och livrädd över att hans aktier skulle gå åt skogen. Jag kan knappt förstå att det är 7 år sedan det hände. Det känns nästan som igår. Men fortfarande kommer jag alltid reagera lite extra när någon säger 11e september.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag äro Anonym.
Din special sex and the city edition har landat någonstans i närheten av en dator (D:/nerladdat/sexandthecity).

juliana.persson sa...

HAHAHHA ICKE! Den ska stå och pryda min hylla.