tisdag 16 oktober 2012

Peter Danielsson driver mig till vansinne!

Peter Danielsson har lite speciell inställning till bilar i Helsingborg. Man bygger busshållplatser ut i gatan så man inte kan köra och gör bussfiler på en väldigt trafikerad väg för man tror att folk ska sluta köra bara för det. Men det funkar inte riktigt så. Sen har det varit mycket snack om att det inte finns parkeringar vid nya Arenan. Den skulle TVUNGET ligga i stan så man kunde gå dit och Peter Danielsson räknade med att 90% kom utan bil, eller något sådant. Verklighetstroget av honom.
Men så häromdagen när Peter besökte arenan så fick han såklart frågor om parkeringsproblemet. Då är det kanske känt att Danielsson ljög folk rakt i ansiktet och sa att han hade gått, när han i själva verket hade åkt med någon annan och parkerat på en kommunens parkeringsplats precis utanför arenan. Jag kan väl köpa att politiker bänder sanning hit och dit men att ljuga rakt ut är inte acceptabelt. Så idag när HIF betalade sin skuld till kommunen skrev jag till Peter Danielsson på Twitter.




Efter en stund får jag detta svaret.




Nej, Peter. Problemet är väl just att du inte kan förstå! Jag driver företag i samma område, jag har bott i området och jag tror att Peter Danielsson är den enda som anser att det är gott om parkeringar i detta området! Jag har varit medlem i MUF sedan jag var runt 14 år och har alltid röstat på Moderaterna. Det kommer jag inte göra i kommunen nästa gång om Peter Danielsson ska vara kvar. Man kan inte låta staden styras av någon som uppenbart inte vet något om staden man styr.

Inga kommentarer: