torsdag 4 oktober 2012

En förlust hade varit mindre störig

Lagom surt att tappa 2-0. Mycket tror jag att det berodde på Bedoyas skada. Med honom kvar på planen hade vi vunnit. Utan tvekan. Jag förstår inte heller hur Mattias "jag springer i ingenmansland" Lindström kunde få vara kvar på planen i 78 minuter. Det var som en öppen gata på den kanten, som dessutom var Twentes bästa kant. Men när HIF började bli trötta så maldes de ner av Twente. Men jag tycker att HIFs första halvlek är riktigt bra och det var flera spelare som gjorde galna insatser. Bedoya. Djurdjic som snart betalat sig själv. Han är den bästa anfallaren jag sett i HIF någonsin. Rachid gör det riktigt bra idag. Gashi var som ett djur! Atta och Peter Larsson. Vilket mittlås! Uronen uppför sig som vilken erfaren back som helst och är fortfarande tonårig. Härligt att se och bra kämpat. Sämst idag var Lindström. Han gör halvdana insatser, springer i ingenmansland, tar inte sitt defensiva jobb och kröner hela sin usla insats med att skjuta åt shottaheiti när han bara kunde lagt bollen i mål. Jaja. Men det sved mer att tappa 2-0 än det hade gjort att förlora. Men en pinne kan vara viktig i slutet.

Sen kommer vi till detta med publiken. Knappt 5.600. Vad fan är det om? Det bjöds på underbar fotboll på Olympia och det kommer knappt en tredjedel av arenans kapacitet. Så sjukt dåligt! Och kom inte och gnäll på vädret för jag behövde inte ens ha jacka. En tjock tröja räckte bra. Om man applåderar lite blir man dessutom varm.
Var är alla ni som firade guldet förra året? Var är ni som var på Celticmatchen? Själv går jag på Olympia för att se HIF och inte motståndarna. Dessutom älskar jag HIF fast de inte vinner allt. Prova det!


Inga kommentarer: