tisdag 21 augusti 2012

Matchens största besvikelse.

Så var det match då. Måste erkänna att det blev lite känslosamt när CLbollen svajade i mitten, CLhymnen spelades och spelarna kom in på plan på ett Olympia fyllt med Champions League banderoller och skyltar och allt möjligt. Olympia kokade och det var en fantastisk känsla. Som höll sug i två minuter tills Celtic fick ett billigt mål.
Det finns inte så mycket att säga och matchen. HIF dominerade stundvis och rullade ut Celticspelarna som fick springa, springa, springa. Men HIF sätter inte sina chanser och i fotboll är det målen som räknas. HIF kändes nervösa. Tyvärr måste jag även lasta Pär lite för 2-0 målet. Pär måste utvecklas i luftrummet och dominera målområdet mer. Han kan inte bara gå och gömma sig. Han är så bra på så många vis men på luftfronten blir han nästan sämre och sämre.
Men sammafattat så tycker jag att HIF gjorde ett bra intryck och den stora skillnaden var att Celtic förvaltade sina chanser och HIF stressade bort sina.

Men så kommer vi till matchens stora besvikelse. Ardian Gashi. Min favoritspelare i HIF. Han var hur grym som helst på plan idag. Precis så där ettrig och vild som jag gillar honom. MEN han måste lära sig vara tyst ibland. Men det var inte det som gjorde mig besviken utan det var bråket med Coffe. Gashi, som har en varning ska gå och gnälla på domaren varav Coffe puttar bort honom. Coffe gör helt rätt för en utvisning hade verkligen inte gjort matchen bättre. Detta gör däremot Gashi helt galen och han skäller och pekar på Coffe och beter sig som en snéfull tonåring. Så sjukt onödigt! För min del får man gärna tända till och säga ifrån om en lagspelare gör något fel men att bete sig som Gashi gjorde är inte OK. Medspelarna ska inte behöva släpa dig från platsen för att du bråkar med någon i ditt eget lag. Varken Coffe eller Gashi bryr sig säkert inte om det mer nu men jag tycker ändå inte man beter sig så och det ger dålig stämning i en match där man behövde peppa varandra. Dessutom ska väl HIF stå för fair play och då ska man inte nästan slåss med sina lagkamrater på planen. Så det var tyvärr matchens besvikelse för mig.

Jaja. Mirakel har hänt och skapar vi lika många chanser och SÄTTER den i Skottland om en vecka så är vi vidare! It ain't over 'til the fat lady sings!

Inga kommentarer: