torsdag 26 maj 2011

Rydebäck och bal

Nu väntar jag på buss. Sällan! Jag ska till Rydebäck och baka skorpor till farmor. Sen ska mamma och jag åka in till stan och titta på alla som ska på bal. Ska bli kul. Mindre kul att det är sex år sedan jag gick på min studentbal. Tiden springer iväg. I år tar tre av mina "småkusiner" studenten. Känns helskumt. Förutom två yngre kusiner så är det de som jag kommer ihåg när de var bebisar och när de låg i magen. Mina andra kusiner är äldre så dessa har alltid varit de små. Men nu är de stora tjejer. Det blir ju så.

Jag har lång väntan på bussen för jag missade precis den andra när jag skulle byta. Bussar är aldrig sena när man vill det. Men jag kan slå vad om att den bussen jag väntar på nu är sen. Bara för att jag ska vänta ännu längre. Men jag sitter inte i sjön så det ska nog klara sig.
Nu ska jag fördriva tid på Twitter.

Inga kommentarer: