fredag 20 maj 2011

Fotbollsfredag!

Fotboll idag! Awesome! Innan det ska jag ha en privatlektion, sen ska jag fika med Jimmy och sen är det dags för match. Daniel har fest här hemma så de ska se matchen hemma och dricka öl. Så efter fotbollen ska jag möta upp dem för en runda på stan.

Just nu kollar jag på debatt. Det handlar om Bamsetidningen som asylsökande barn har fått. Jag tycker inte att problemet ligger i tidningen och anser att det kanske kan vara ett bra sätt att få barnen att förstå. Man kan inte prata med barn som man gör med vuxna och det är bättre att försöka förklara för barn än att prata över huvudet på dem. Det dummaste man kan göra är att tro att barn inte förstår och att man inte behöver prata med dem. Barn förstår så mycket mer än man vet och är dessutom ofta bra på att ta på sig skulden. Så att försöka förklara för barnen på ett "barnsligt" sätt tycker jag är bra.

Nu ska jag göra mig klar för dagen!

Inga kommentarer: