torsdag 9 september 2010

I'm back!

Nu har jag tid att blogga igen. Gårdagen gick i ett så där blev lite ont om tid för bloggen. Men nu har jag köpt lite mer surftid och Julius är och övar med kören fram tills vi ska äta så nu ska jag passa på att blogga.

Jag har nyss duschat och fönat håret med den slöaste fönen i världshistorien. Men nu är håret torrt och jag har kletat på en ansiktmask som jag köpte innan idag.

Dagens utflykter har gått till centrum för att kolla på en klocka som skulle göra något sorts spel klockan 12.00. Men den var sönder så det blev inte så intressant.

Efter det begav vi oss till Pratern, som är en nöjespark, och gick runt lite och spanade. Sen åkte vi till Schwedenplats innan vi slutligen åkte hem.

Igår var vi på en riktigt bierstuga eller vad det heter. Det var jättekul, man fick vin i bägare och alla sjöng och de spelades dragspel och allt möjligt. Riktigt roligt! God mat var det också. Riktigt österrikisk mat med surkål och korv och någt fläskkött som var så galet gott. Surkål var faktiskt också gott. Jag har aldrig smakat det innan men det var najs. Jag gillar ju vinäger och det smakar ju lite så surt som vinäger så jag gillade det.

Nu tar vi lite bilder på det. Bilderna från Pratern kommer sen för jag har inte lagt över dem på datorn än.



Detta är inte ställer där vi var, men i området var massor med sådana här ställen så detta är ett av dem.





De är galna i glass i Wien och alla har hemgjord glass som är apgod.


Spanska ridskolan.











Inga kommentarer: