torsdag 19 augusti 2010

Nu blir det te

Efter en mysig kväll i Rydebäck med god mat och sista kvällen innan syrran åker hem så ska jag dricka te här hemma nu. Sitter i soffan och har precis stoppat in täcken i våra påslakan. Vi har bara haft påslakan hela sommaren men inatt var det lite kyligt. Speciellt eftersom vi alltid har fönstret lite öppet så man får in syre. Annars är man kvävd när man vaknar. Man sover mycket bättre med fönstret lite öppet. I vintras hade vi ingen värme alls på i sovrummet och fönstret öppet. Så varm är vår lägenhet.

Men nu är täckena instoppade och jag tänker alltid på mitt favorit avsnitt av Sex and the city när jag har stoppat i täcken i slutet av sommaren.
Avsnittet börjar med att Carrie får hämta en extra filt för att hösten börjar komma.
Nog om det. Nu ska jag dricka upp och sen ska jag nanna. Är trött som attans.


Inga kommentarer: