måndag 30 augusti 2010

Jag blir så trött!

Jag kollar på Mona Sahlins utfrågning som jag spelat in och jag blir så trött på att det hela tiden ska daltas med alla. Det är sååååå synd om de som inte skött sig i skolan. De måste vi hjälpa. Det var ju så svårt i skolan när man var tonåring. Alla måste få en chans till och en til. och en till och en till. Och vi måste hjälpa alla som skaffat en massa barn som de inte kan försörja.
Jag vet! Då tar vi pengar av dem som faktiskt tog sin första chans i skolan, som skaffade jobb, startade företag och ansträngde sig. Då blir ju allting så väldigt rättvist!
Det finns såklart folk som behöver hjälp av samhället men det måste finnas någon sorts krav.
Jag blev ännu mer övertygad att inte rösta på Socialdemokraterna. Jag som inte trodde jag kunde bli det.

1 kommentar:

Broder sa...

Trodde inte jag heller du kunde bli:-)