fredag 16 augusti 2013

Möjligheternas land

Tillbaka till våra inbjudningskort.
Det är alltså en tjej som gör dem i USA. Det är hennes design och man får ändra färger, typsnitt osv som man vill. Våra inbjudningskort inklusive kuvert och frakt från USA skulle kosta ca 250 dollar. Tjejen i USA föreslog att hon kunde skicka en fil till mig istället så jag kunde trycka dem i Sverige och slippa fraktkostnaden på 70 dollar. Jättesnällt av henne och väldigt givmilt till en kostnad av ynkliga 50 dollar. Då var allt redo för tryck direkt.
Så nu har jag alltså jagat tryckerier som trycker relief (upphöjt). För det första är det knappt ingen som gör det och när jag väl hittade skulle det trycka skulle trycket kosta 2500:-. Bara trycket alltså! Så för att sammanfatta.

250 dollar för design, inbjudningskort, kuvert och frakt ELLER

2500:- bara för tryckkostnaden 50 dollar för design och sedan köpa alla kuverten själv för ca 5 kr styck.

Hej tjej i USA. Jag tar hela paketet!

Inga kommentarer: