tisdag 5 juli 2011

Hallojsa!

Idag bär det av till grannlandet med min bror. Det är Danmark jag menar för er som inte vet att jag bor i Helsingborg. Eller för er som inte är så bra på geografi.

Roligt med dagens dubbelmoral igår i Djurgårdens klack. Alla huliganer käftar alltid som att man är oskyldig till motsatsen är bevisad och sen står de och gapar att Gerndt misshandlar sin fru och sina barn. Lite äckligt tycker jag. Speciellt och blanda in barn.
Jag är för att man får skrika vad man vill men inte så länge det är kränkande. Det omfattas inte av yttrandefriheten som de kör så hårt med.
Yttrandefrihet innebär inte att du får kalla folk hora för att du är missnöjd.
Jag älskar eftertänksamma ramsor som är lite hånande på ett kul sätt. Men när det är så låg nivå så är det inte roligt.

Nog om det. Nu ska jag göra mig redo för avfärd mot det rödvita landet.



2 kommentarer:

Alex sa...

Haha, försvarar en hustrumisshandlare hur mycket du vill, det var fortfarande en fantastisk ramsa.

juliana.persson sa...

Jag försvarar inte en hustrumisshandlare. Jag försvarar Gerndt. Inte dömd. Alltså oskyldig.