lördag 9 april 2011

Fem timmar sprang förbi

Min andning blev jobbig igen och efter samtal med sjukvårdsupplysningen så åkte vi till akuten. Jag undrade om jag kunde ta ytterligare sex stycken kostisontabletter men sjukvårdsupplysningen skickade mig till akuten.
Väl där blev jag undersökt och fick till och med gjort EKG. Min puls var 127. Tack för det brickanyl.
Efter undersökningen som gjordes av en sköterska så började väntan. Fyra timmar för att träffa doktorn. När jag gjorde det så fick jag fler kortisontabletter. Och en starkare astmamedicin också i och för sig. Men lite kul var det ändå.
Men det blev en lång kväll i ett tråkigt akutrum. Fredagskväll på akuten är ingen bra ide. Men alla var snälla och trevliga och gör sitt bästa så man kan inte klaga. Det fanns de som behövde mer hjälp än jag så de går före. Så fungerar akuten. Synd att alla inte förstår det bara.
Nu ska jag sova!


1 kommentar:

Ann sa...

Tur att du hade sällskap med dig i alla fall. Jag har tillbringat lika många timmar där en gång alldeles själv och till slut blir man näsan lite nojjig.
Hoppas nu verkligen att du blir bättre. Kram