tisdag 27 juli 2010

Target

Jag har glömt att berätta att jag blev träffad av bollen igår på Olympia. När laget skjuter skott på mål i den sista delen av uppvärmningen. Mattias Lindström sköt först och bollen gick rakt över målet och rakt på mig. Trevligt! Men det var faktiskt inte så farligt. Man är ganska beredd på bollar då och jag lyckades ta den på benen. Så det sved lite på låret men som tur är la inte Lindström all sin kraft bakom bollen.
Annat var det för många år sedan när jag fick den rakt i skallen. Micke Hansson sköt bra mycket hårdare än Lindström gjorde igår. Turligt nog så hade jag min bror bredvid mig som har varit målvakt så han hann få sin hand mellan bollen och mitt ansikte. Men handen och bollen hamnade mitt i plytet och resulterade i lite härligt näsblod. Men så kan det gå.
Nu ska jag vandra iväg och göra mig klar. Syrran och jag ska dansa idag.

Inga kommentarer: