lördag 31 juli 2010

Nu blir det film

Nu har jag varit toabetalningsmottagare i några timmar. Det blev längre än väntat men när det är så mycket folk hela tiden så kändes det som om man stått där en halvtimme. Gick galet fort och det är riktigt kul.
Den bästa besökaren var en gubbe som var skitsur för att det kostade fem spänn att använda pissoiren. Följande ägde rum. J är jag och G är gubben.

G: Kostar det fem spänn när man kan gå två meter bort och pissa i en buske.
J: Det får du gärna göra men böter kostar mer än fem spänn.
G: Det är ju sjukt att det ska kosta när man kan pissa en meter upp i backen.
J: Gör det då...
G: Ja, jag ska fan inte pissa här men jag ska betala så har jag i alla fall betalt.
Så ger han mig en femma och går.
Logiken var på topp!


Efter en langos har vi nu lämnat stan och är hemma och ska se en film. Hur gammal jag än låter så var det för stökigt på stan för att vara där.



1 kommentar:

Ann sa...

Kan inte låta bli att fnissa åt gubben :) Dum på riktigt !