lördag 27 februari 2010

HIFs första vinst

HIF tog sin fösta vinst idag mot FC Köpenhamn av alla! De var det sista laget jag trodde HIF skulle vinna över så det känns riktigt bra. Känns bra att HIF gjorde mål på hörnor också, det brukar inte direkt vara HIFs starka sida. De brukar vara bättre på att släppa in de som de får emot sig.
Oscar Berglund höll nollan och det blir nog en hård kamp mellan honom och Pär Hansson i mål. Jag lutar kanske lite mer mot Herr. Berglund men det är svårt att säga. Jag har inte sett så mycket av honom förutom när han stod i mål istället för Daniel Andersson förr förra säsongen och då höll han nollan alla matcher så det kändes bra. Sen har jag sett några matcher när han stod i Assyriska. Främst anledningen att det lutar lite mer åt Oscar är att han känns mer jämn. Pär Hansson kan vara galet bra och nästa stund missa uppenbara situationer så det är svårt.
Känns bra att två backar gjorde mål också. Marcus Nilsson är ju en av mina favoriter i HIF och jag föredrar även Hannu Patronen som gjorde mål idag, framför Joel Ekstrand.

Och sen vet ju alla vad jag tycker om Sundin och även han gjorde mål.

Det är synd att det inte är jag som är tränare. Men jag måste säga att hade jag varit det idag så hade jag haft samma uppställning som Conny fast kanske med Patronen istället för Joel från start.

Inga kommentarer: