måndag 30 november 2009

Rysare

Jag är en skräckfilms älskare och har sett de flesta skräckfilmer, thrillers och rysare och tänkte lista de som jag tycker är absolut läskigast. Jag är inte direkt lättskrämd heller, så ni vet.

Vi börjar bakifrån:

Det finns tre filmer som ligger i ungefär samma läskighetsskala och det är The Strangers, The Ring och When a stranger calls.

Sen finns det klassen över det som är de riktigt äckliga filmerna man sett. Så läskiga så att hjärtat slår dubbelt så fort nästan hela tiden och de filmerna är Paranormal Activity (som jag såg igår), Vacancy och Blair Witch Project.

Sen finns det den allra äckligaste av de äckliga och det är House of a 1000 corpses. Inte jätteäcklig så man rycker i kroppen utan bara läskig hela tiden och det är också den enda film jag sett som gjort så att jag haft svårt att sova. Jag kunde bara se ansiktet nedan så fort jag stängde ögonen. Det är så jag ryser när jag ser det nu.
Gaaah! Kolla honom här. Jag dör! Nu måste jag sluta skriva för annars blir jag för rädd för att vara uppe ensam.

Inga kommentarer: