onsdag 12 mars 2014

Vilket hinder!!

Posten kunde inte leverera ett paket till mig idag för där var portkod. Herregud! Hur många paketet blir inte levererade om de inte kan ta sig förbi en sådan. Hört talas om att ringa på porttelefonen kanske? Eller ringa med vanlig telefon om man nu inte kan komma förbi en portkod. Jag trodde posten hade portkod som funkade på alla. Hur kommer brevbäraren in liksom? Skickliga inbrottstjuvar?

1 kommentar:

Erika sa...

Hej!

Jag förstår din frustration över leverans som uteblivit på grund av att portkoden saknades. När det kommer till leverans av paket har tyvärr inte våra chaufförer tillgång till portkoderna. Detta har att göra med att våra konkurrenter inte har tillgång till portkoderna som våra brevbärare använder och därför får våra chaufförer ur konkurrenssynpunkt inte använda sig av dessa vid leverans av paket. Däremot om det finns porttelefon där namnet på paketet tydligt finns med på porttelefonen ska chauffören ringa. Om du ännu inte fått ditt paket råder jag dig att ta kontakt med oss så vi får hjälpa dig att söka ditt paket. Du når oss på tele 0771- 33 33 10 knappval 2, vi svarar måndag till fredag mellan kl 8-18, eller om du istället vill maila, kundservice.se @postnord.com, för att hjälpa dig behöver vi kollinummer på paketet.

Med vänliga hälsningar
Erika Posten Kundservice