torsdag 10 maj 2012

Det kunde gått bättre

Släpade två stora påsar och en kartong lika stor som jag ner i källaren. Ner för trappor och genom tre dörrar som måste hållas upp när man går igenom. Lägger in allt i källaren. Leta igenom lådor efter sommarskor och sommarkläder. Packar ihop tre påsar saker som ska upp från källaren. Mellan allt detta måste jag dessutom springa och tända på två olika lampknappar hela tiden. Släpar upp alla sommarsaker. En påse går sönder. Allt ramlar ut och jag försöker lasta i igen utan att allt det andra ur de andra påsarna ramlar ur. En påse till går sönder. Får till slut ihop allt i konstiga fingerställningar och saker fastklämda under armarna. Släpar vidare in i lägenheten och när jag genomsvettig kommer in och ställer ner allt så ser jag att jag glömt en säck som skulle ner i källaren. Det går bra nu.



Inga kommentarer: