tisdag 8 november 2011

Jag blir så trött!

Eller nej. Jag blir så förbannad. Jag är så trött på att fotbollen ska befläckas av äckliga huliganer. Fotboll ska riva upp känslor och det är både glädje och sorg men att man ska hetsa, slåss och hata är inte en del av det. Jag såg nyss en video från en match i Danmark. Huliganerna (ja, huliganerna. Inte fansen) raserar staket, rusar in på planen och ska slåss. Allt för att ett domslut inte gick deras väg. Jag blir så arg när jag ser detta och framför allt blir jag arg för att det aldrig händer något. Spelare, föreningar, andra fans måste visa att det inte accepteras! Lagar måste förändras och det måste bli möjligt att stänga av folk i mer än ett år. Folk i England och Skottland är avstängda på livstid för småsaker och på Olympia vandrar det in folk som gjort betydligt värre saker, utan problem. Jag vill inte stå och se när huliganerna förstör fotbollen. Vi måste säga ifrån! Bara att höra de danska kommentatorerna kalla huliganerna för psykopater, våldsmän som laget absolut inte vill ha som fans och höra de säga att dessa killar aldrig borde få gå på fotboll igen var skönt att höra. Det hade varit intressant om någon i svensk tv sagt så. Nej, här ska vi vara korrekta och inte provocera huliganerna. Låt dem göra som de vill så blir det bra för alla. Utom för oss ordentliga som står bredvid och får se på. Vi som inte fick se våra hjältar fira guld för att planen stormades, vi som fick åka hem från Malmö utan att ha fått se en hel match. Det är vi som får lida för att några inte kan bete sig normalt. DET FÅR RÄCKA NU!

Inga kommentarer: