onsdag 23 mars 2011

Listigt

 Listor är kul ibland. Kanske får ni reda på något nytt spännande om mig som ni inte visste innan.

Höger- eller vänsterhänt:Höger
Hårfärg?
Mörkbrun
Ögonfärg?
Blå
Soluppgång eller solnedgång?
Solnedgång
Syskon?
Storasyster och storebror
Favoritmånad?
Juli
Vem ringde du senast?
Igår ringde jag mamma.
Vem ringde dig senast?
Mamma
Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Fick tant ont?
Vad är dagens planer?
Denna dagen har nyss börjat. Jag ska snart sova, få akupunktur och sedan jobba.
Föredrar du att ringa eller skicka sms? 
Beror på hur mycket jag vill ha sagt.
Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Gifta
När såg du senast din mamma?
Idag. Eller igår då egentligen.
När vaknade du idag?
11 typ.
Vem fick dig att skratta senast?
Daniel
Är du för ung för att äga vinylskivor?
Japp. Men jag hade ett par när jag var liten.
Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar
Sover du med eller utan kläder?
Utan
Hur många landskap har du bott i?
Una
Har du någon gång spytt på fyllan?
Nope

Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota
Humör just nu:
Bra. Trött.
Favoritgodis:
Blandat. Choklad, nappar, salt surt.
Är det nåt du absolut inte äter:
Har väldigt svårt för färdigmiddagar
Vad sa du senast:
Hur trist är detta att kolla på? (jag kollade på BigBrother kanalen där det bara var guppande täcken i afton)
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då:
60-talet. Om det nu räknas som en epok
Sommarplaner:
Grilla, sola, marknad, ha det skönt
Fisk eller badkruka:
Fisk
Hur många kuddar sover du med:
Två
Favoritväder:
Sommarkvällar
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med:
Men ååååå. Jag kan aldrig svara på sånt.
Spelar du nåt instrument:
Inte nu mer men har spelat gitarr sedan 3an tills jag slutade gymnasiet.
Morgon- eller nattmänniska:
Nattuggla deluxe
Sparare eller slösare:
Slösare
Bästa film:
Finns för många
Tror på liv på andra planeter:
Jodå. Känns inte som att det bara skulle finnas liv just här när rymden är så stor.
Tror du på mirakel:
Klart
Ser du dig själv som tolerant mot andra:
Jo, lite för tolerant ibland.
Är du kittlig:
Bara under fötterna och där har all min kittlighet samlat sig för jag är så inåtahelvete kittlig under fötterna.
Snarkar du?
Yes
Stjärntecken?
Kräftajävor
Rädd för insekter?
Jag hatar äckliga kryp. Typ spindlar, kackerlackor, stora gräshoppor och tusenfotingar. Gross!
Äckligaste insekten:
Spindel
Största svaghet:
För snäll
Det här är jag bra på:
Laga mat, ha tålamod, göra andra glada, le.
Bästa bok?
Alla Henning Mankells Wallanderböcker.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Bota sjuka
Vad vill du jobba som?
Jag har mitt drömjobb men annars skulle jag vilja ha café eller restaurang.
Pizza eller hamburgare?
De ligger lika på listan
Skriver du dagbok?
Nej. Fast bloggen kan nästan räknas som dagbok.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans?
Usch, nej. Inte alls min stil
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.)
Lagom städatSkulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump?
Neeeej!
Vilken hand håller du gaffeln i ?
Vänster och höger. Höger om jag bara äter med gaffel.
Är du rädd för blod?
Nope
Saltar du på maten?
Inte i efterhand. Hatar för salt mat.
Gillar du att sjunga?
Yes
Anser du att du är stark?
Jodå. Jag åt äggskal som liten. Då blir man stark.
Brukar du sola?
Bara i verkliga solen
Vad gör du om du får hicka?
Håller andan och sväljer och blir förbannad. Jag stör mig på hicka.
Använder du knark?
Usch nej!
Kaffe, te eller inget?
Te
Har du en besatthet?
HIF

Inga kommentarer: