måndag 6 april 2015

Solsken!

Så härligt att vakna till klarblå himmel, solsken och fågelsång! Riktigt härligt! Jag har öppnat balkongen för frisk vårluft!

Jaha. Snart är påsken förbi. Härligt med långledigt. Igår var en storstädardag här hemma och det ska jag fortsätta med idag. Jag putsade fönster och drog fram sängen för att dammsuga överallt under och bakom sänggaveln och varenda lite millimeter som kunde vara dammig. Skönt.

Påskafton var också mycket trevligt med fotboll, god mat och trevligt sällskap.

Angående fotbollen så är jag nöjd med 0-0. Danne gjorde sin livs match (nej, men ni förstår vad jag menar) och han gjorde det enkelt och efter sin förmåga och det resulterade i att han höll nollan. Mer än man kan säga om de andra två målvakterna vi har som ofta ska ta vatten över huvudet och klantar sig istället. För att vara helt ärlig var det länge sedan jag kände mig så säker med en målvakt som jag gjorde med Danne senast. Inte för att han ska stå i långa loppet men Pär och Matt får ta och skärpa till sig!
I övrigt såg det också lovande ut. Helstrup gjorde en kanondebut och var stark och trygg på sin position. Han kommer bli en favorit! Överlag var det skönt med ett stabilt försvar. Anfallet lämnade desto mer att önska och speciellt i Astrits fall. Jordan är 17 år, då är det tillåtet att inte räcka till men Astrit är "proffs på delstopp" i HIF och då borde man kunna prestera bättre. Gillar inte alls att det känns som att han bara gör saker när han är inblandad. En pass och sen står han och glor. Eller står bara stilla någon annan stans när det pågår ett anfall han inte är delaktig i. Lite som Zlatan med utan att vara Zlatan..
Jordan kanske väger för lätt men han springer och varje gång han varit på en yta tar han en ny. Sådant väger tyngre i min värld. Som en vis Christoffer Andersson en gång sa: "Är man inte bättre kan man i alla fall springa"

Nu kör vi så det ryker på onsdag! Så gött med Allsvenskan igen!



Västerbottenbakelser på påskbordet.

Inga kommentarer: