torsdag 10 april 2014

Så hemskt med lite krav!

HIFs 11 målgivande passningar, har gjort alla helt upprörda. Visst var det konstigt uttryckt som om man skulle stå knäpptyst och kanske klappa även om Lindström skjuter femton meter över mål men när det förklarats att så inte var fallet tyckte jag väl det var ok att skriva på. Det är ju trots allt regler som faktiskt funnits redan innan.
Men nej, då. Nu ska alla göra uppror och bojkotta och ha sig bara för att man ska lova att bete sig normalt.
För att vara helt ärlig så skriver jag gärna på kontrakt, pekar ut bengalbrännare (har redan hänt en gång) om jag slipper huliganer och hatramsor. Säsongen inleddes för fasiken med en "hata Malmö ramsa" från klacken. Hur kul var det?
Alla mådde även så dåligt av att HIF gjorde detta med kontraktet. Jag mådde dåligt när planen blev stormad innan matchen tagit slut och huliganer som brukar slåss utanför stod och kramades med spelarna när vi vunnit SM-guld. Jag ville se spelarna fira och avsluta matchen. Inte en massa idioter som brukar ställa till det få stå och fira med spelare och vi andra stod snällt och kollade på. Det förtog all glädje med SM-guldet just då och var riktigt tråkigt. Jag hade också gärna firat med spelarna men jag följer regler. Det kanske är därför jag inte tycker det är så jobbigt att lova att fortsätta med det.

Inga kommentarer: