tisdag 21 januari 2014

Ursäkta att jag stör

Vad är det med sjukvård/tandvård här i Sverige? Om man ringer och behöver en tid så får man alltid surt höra att det minsann inte finns en enda ynklig tid de närmsta åren. Hur kan jag vara så dum att jag tror det?
Nej, inte riktigt så säger de, men det känns så.
Det brukar vara bättre hos tandläkaren men idag var det samma historia där. Jag fick ringa imorgon igen och få en akuttid för det fanns inga tider de närmsta veckorna. Det är inte direkt så att jag ringer i onödan heller. Min tråd på baksidan som ska hålla kvar tänderna efter tandställningen har lossnat. Men jag kan gärna ha en ståltråd som petar rakt in i tungan, låt inte mig störa!
Men vårdcentralen är ändå värst. Där får man ha en väldig tur för att få komma dit. Tur att man får sådan valuta för sina skattepengar.

2 kommentarer:

Ann sa...

Alltså nu måste jag säga emot dig en liden liden aning. Tandläkaren vet jag inget om men de senaste gångerna jag har ringt vårdcentralen så har jag fått tid SAMMA dag. Det är kanske högsäsong för sjuklingar nu så du hade otur.

Juliana sa...

Jag har inte ringt vårdcentralen på ett tag, men det har varit så genomgående de senaste åren. Men går du på stattena så förstår jag. Danne fick tid direkt där. Jag går i Rydebäck och där är det inte lätt att komma till. Speciellt när en av sköterskorna svarar. Svarar hon så vet man att det är kört att Komma till :)