fredag 8 november 2013

Svårt med regler?

På vårt område har vi vanliga tvättstugor och något som kallas snabbtvättstuga. I de vanliga finns ingen torktumlare, utan bara torkrum. Torktumlare finns i snabbtvättstugorna. En sådan var jag ute efter idag. Dessa tvättstugor får inte bokas utan man får vara på hugget när den är ledig och den är öppen mellan 7-22. Idag går jag upp 6.45 för att hinna ta en klockan 7. Då har TRE av fyra redan en låsgrej i låset som jag starkt tvivlar på att någon varit där med nu imorse eftersom jag var där sedan 6.50 och stod och väntade på att de ska öppnas. Låsen har ju säkerligen suttit sedan igår. Och inte nog med det så var där inte en enda och tvättade i dem vid 7.05 när jag lagt i min tvätt. Tur att där var en ledig i alla fall för annars hade det tagit hus i helvete! Hur svårt ska det vara att följa regler?

Inga kommentarer: